Norges Energi på Palmesus

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Norges Energi Hadde En Stand På Festivalen Palmesus. Bedriften Ønsket Å Oppfordre Ungdommer Til Å Kjøpe Strøm For Første Gang. Fotobaren Ble Leid Inn For Å Trekke Inn Festivaldeltakere Til Standen. Gjennom Digitale Løsninger Skulle Veien Til En Strømavtale Bli Så Kort Som Mulig.

 

Bestillingen

  • Engasjere festivaldeltakere på Norges Energi sin stand på Palmesus.
  • Øke synligheten av standen på festivalområdet, og skille den ut fra massene.
  • Maksimalisere antall deltagere som interagerer med standen.
  • Øke Norges Energi sin tilstedeværelse på sosiale medier, og deres synlighet gjennom å tilby en sosial og delingsattraktiv aktivitet av høy kvalitet.
  • Gjøre det lett for målgruppen å lage en strømavtale.

 

Løsningen

  • Fotobaren sto tydelig plassert på Norges Energis stand på Palmesus.
  • Fotobaren tilpasset og implementerte Norges Energis identitet, på fysiske og digitale medier.
  • Med digital profilering på alle bilder som ble delt digitalt fikk Norges Energi sin branding med på alle bilder som ble delt.
  • Når deltakerene sendte bildene til seg selv (for å få tilgang til disse digitalt), fikk de en mail. Her ble de sendt videre til en landingsside som opplyste om konkurransen. En knapp førte deltakerne til Norges Energis nettsiden hvor de enkelt kunne opprette en strømavtale.
  • Bakgrunnen og rekvisittene hadde sommer som tema. Dette ble brukt for å passe inn i det stiliserte stand-designet og festivalstemningen.
  • Alle deltagere fikk dele bildene sine på sosiale medier. Rekkevidde og statistikk ble målt for å se bruken og spredningen. (Statistikken kan du se lenger ned på siden.)

 

Skreddersydd Tilbehør

På festivalen hadde Norges Energi en Instagram-konkurranse. For å delta måtte deltakerne legge ut et bilde på Instagram med #neUNG.

Denne konkurransen ønsket de å fremme. Dette ble blant annet gjort ved hjelp av skjermer på standområdet. Disse hadde Norges Energis identitet. Skjermene viste infoslides (eller lysbilder) hvor det ble opplyst om konkurransen.

På den ene skjermen var det også bildefremvisning. Bildene tatt med Fotobaren roterte på skjermen. I tillegg til å være en stemningsbygger, viser bildefremvisningen nye deltakere konseptet med Fotobaren.

For at bildene skulle ha ønsket uttrykk, ble det valgt en sommer-inspirert bakgrunn og skreddersydde rekvisitter. Vi ønsker at bildene skal matche det du ønsker å uttrykke. Vi varierer derfor bakgrunn og rekvisitter etter dine ønskerDu kan se flere av våre bakgrunner her.

 

Digital Løsning

Det overordnede målet til Norges Energi var å få flere unge til å tegne strømavtaler. Dette kan man blant annet gjøre på deres nettside.  Vi i Fotobaren hadde derfor to oppgaver. 1 – Å få deltakere til konkurransen. 2 – Å øke trafikken til nettsiden. Vår løsning ble å lage en mail med en spesialdesignet landingsside

For å få bildene sine digitalt, må festivaldeltakerne maile de til seg selv. Mailen førte de videre til landingssiden. I tillegg til å få sitt bilde, opplyste landingssiden om konkurransen og hashtaggen. Sidens design passet med Norges Energis identitet.

Vi laget også en knapp som førte til Norges Energi sine nettsider. På den måten gjorde vi veien til å lage strømavtale så kort som mulig.

 

Logoramme

De digitale bildene fikk en logoramme som ga bildene markedsføringspotensiale. Da festivaldeltakerne delte bildene på sosiale medier førte dette til branding for Norges Energi. Også de utprintede bildene hadde implimentert Norges Energis design. Utprintene blir gjerne hengt på kjøleskap og tavler.

 

Statistikken

13 Aktive timer

1600 Bilder tatt

36565 Målbar rekkevidde

799 Delinger

3200 Utskrifter delt ut

984 Totale sidevisninger

659 MAILER DELT

102 BILDER DELT

29 BILDER DELT