Fredrikstad Cup x Den Lille Nøttefabrikken

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Du vet de nøttedispenserene du ser rundt på dagligvarebutikkene?

Ja de, ja. Sjansen er høy for at du har fylt en av de pappeskene med et utvalg av deilige nøtter. Vår favoritt er såklart yoghurtnøtter og sjokohassel. De hele hasselnøttene omkranset i sjokolade. Da vét du akkurat hvem Den Lille Nøttefabrikken er!

På oppdrag fra nettop de bidro vi til økt bevissthet og interaksjon med produktene dems. Aktiviteten foregikk i samarbeid med Norges største håndballcup Fredrikstad Cup. Deltagere ble invitert til Nøttefabrikkens egne telt på cup-området. Vi var tilstede over flere dager for å sørge for at ivrige håndballspillere i alle aldre fikk tatt bilder og fikk et minne både gjennom digital deling og øyeblikkelige utskrifter de kunne ta med seg.

Funfact – visste du at Den Lille Nøttefabrikken er på hjemmebane på Fredrikstad Cup? Fabrikken holder til i Fredrikstad.

 

Bestillingen

  • Ønsker å være en attraktiv og moderne for ungdommene.
  • At det skulle være GØY å være på håndballcup.
  • Få verdi for å være hovedsponsor på cup’en.
  • Møte demografien på en engasjerende måte.
  • Helhetlig konsept som bevarer og bygger på kundens merkevare og identitet.

Løsningen

  • DLN ble presentert med et påsynsfiler og mockups for å illustrere veien videre og hvordan de kunne bruke sin merkevare i fotobaren.
  • En fotobar hvor deltagerene kunne få bildene i et stilig design.  Og ta bilde med passende skilt til de ulike merkene.
  • Fotobaren tilpasset og implementerte DLN identitet, på fysiske og digitale medier.
  • Med digital profilering på alle bilder som ble delt digitalt, fikk DLN sine merkevarer med på bildene som ble delt uten at det virket som overtydelig reklame.
  • Med lang fartstid og et raskt system tok Fotobaren unna over 1250 fotosesjoner på 2 dager!
  • Alle deltagere fikk dele bildene sine på sosiale medier rett fra delestasjonen våre.  (Statistikken kan du se lenger ned på siden.)
  • Det ble laget skreddersydde skilt som passet tema, og ivaretok kundens identitet.

«Det er jo prime-target målgruppe. Både unge personer og jenter. Men også grupper og ikke individer. Alle faktorer som booster bruken» – Jon Anders Johnsen, Visdomsmann i Fotobaren teamet

Kunsten å få hoder til å snu

…å lage noe som appellerer. Fotobaren har gjennomslagskraft på dette området i de fleste kretser. Selv mormor er kjent for å slippe løs håret i fotobarene våre for å si det sånn.

Det er derimot noe helt spesielt å treffe på noen aldersgrupper. Fotobaren appellerer uten tvil ekstra godt til den yngre generasjon.

Viktigst av alt for deg som markedsfører for din bedrift eller forening er å tenke strategisk. I en tidligere artikkel på temaet Bli fengslende god på engasjement skriver vi dette som vi står for helhjertet.

 

Hvorfor ble dét en slik suksess?

Fotobaren gikk varm begge dagene fra morgen til kveld. Med kø ut av teltet hele veien. Det ble i snitt tatt 90 sesjoner på 180 bilder i timen.  Dette er veldig sterke tall. Viktigst av alt er at det er mange smil og gode inntrykk.

Så hva var det som forårsaker en slik eksplosivt bruk av fotobaren?

Jon Anders sier er det noe unikt med sammensetningen av publikum på Fredrikstad Cup. Flere faktorer bidrar til det. Det er prime-target målgruppe for en aktivitet som fotobaren som appellerer spesielt sterkt til jenter i cup’ens aldersgruppe. Hadde det vært en fotballcup for eksempel, som er mer frekventert av gutter enn jenter så hadde det ikke vært like mange som tok det i bruk. Så både alder og kjønn har en sterk innvirkning i bruksfrekvens. Dette drar paralleller til VG- agurkomaten som vi leverte på Slottsfjell for litt siden.